REGULAMIN – WARUNKI KORZYSTANIA Z APLIKACJI „RESTBILL”

§ 1.POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Niniejszy regulamin („Regulamin”) świadczenia usług drogą elektroniczną został wydany w celu określenia zasad, zakresu i warunków korzystania z aplikacji mobilnej RestBill przeznaczonej m.in. do użytkowania przez klienta, kelnera, managera/właściciela danej restauracji i odnosi się do wszystkich stosunków pomiędzy Użytkownikiem a Operatorem Aplikacji i został wydany w oparciu o art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020 r. poz. 344 ze zm.) („Ustawa”).

2. Niniejszy Regulamin określa m. in. sposób pobrania, instalacji, uruchomienia i korzystania z Aplikacji oraz usługi świadczone przez Operatora Aplikacji na rzecz Użytkowników w tym w szczególności wymagania co do systemu operacyjnego urządzenia mobilnego. Usługi świadczone przez Operatora Aplikacji nie są i nie stanowią usług płatniczych w rozumieniu ustawy o usługach (Dz. U. z 2020 r. poz. 344 z późn. zm.).

3. Właścicielem i operatorem Aplikacji, a także usługodawcą świadczonych za jej pośrednictwem usług jest spółka RestBill sp. z o.o., z siedzibą we Wrocławiu ul. Leszczyńskiego 4/78, 50-078 Wrocław („Operator Aplikacji”).

4. W skład Aplikacji wchodzą: Aplikacja mobilna klienta (Android w języku Kotlin), Aplikacja mobilna kelnera (Android w języku Kotlin), Aplikacja mobilna managera/właściciela (Android w języku Kotlin).

5. Aplikację można pobrać korzystając z następujących sklepów internetowych: App Store (dla systemu operacyjnego iOS), Google Play (dla systemu operacyjnego Android).

6. Pobranie Aplikacji oraz korzystanie z oferowanych za jej pośrednictwem usług jest bezpłatne, z wyłączeniem dokonywania płatności za dane zamówienie w restauracji.

7. Aplikacja przeznaczona jest na urządzenia mobilne z systemem operacyjnym iOS, Android.

8. Aplikacja będzie działać w połączeniu z drukarką fiskalną online Novitus HD Online oraz z drukarką paragonową NPOS Thermal Receipt Printer C300H.

9. Aplikacja będzie przystosowana do działania z Wirtualną Kasą Fiskalną Online.

10. Wszelkie materiały udostępniane w Aplikacji, w szczególności teksty, zdjęcia, materiały filmowe i dźwiękowe, stanowią wyłączną własność Operatora Aplikacji, bądź podmiotów z którymi Operator Aplikacji zawarł stosowną umowę. Prawa autorskie do informacji i materiałów znajdujących się na w Aplikacji lub znaki towarowe należą do Operatora Aplikacji lub posiada on odpowiednie prawo pozwalające na korzystanie z takich materiałów, informacji lub znaków.

§ 2. POJĘCIA, KTÓRYMI POSŁUGUJEMY SIĘ W REGULAMINIE

Usługodawca/Operator Aplikacji - RestBill sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu ul. Leszczyńskiego 4/78, 50-078 Wrocław.

Aplikacja – należąca do Usługodawcy aplikacja mobilna o nazwie „Restbill”, dostępna do systemów operacyjnych Android i iOS, która została przygotowana i udostępniona przez Usługodawcę, umożliwiająca Użytkownikom, w tym Usługobiorcy korzystanie z mechanizmów informatycznych oraz informacji opracowanych przez Usługodawcę poprzez Aplikację, w tym zakładanie kont, dokonanie zamówień na dane produkty oferowane przez Usługobiorcę przez Klienta, organizowanie płatności (systemy płatności prowadzą podmioty zewnętrzne względem Usługodawcy). Aplikacja dostarcza narzędzia informatyczne do dokonywania przez Klientów lub Użytkowników, płatności za towary i/lub usługi na rzecz Usługobiorcy, co następuje poprzez świadczenie usług płatniczych oraz innych usług, przez Dostawcę bezpośrednio na rzecz tych Usługobiorców, w tym korzystanie z obcych systemów płatności dostarczanych przez podmioty inne, niż Usługodawca.

Usługobiorca – Użytkownik będący przedsiębiorcą w rozumieniu ustawy Prawo Przedsiębiorców (Dz.U. z 2021 r. poz. 162 z późn. zm.) prowadzący restaurację/punkt gastronomiczny, który umożliwia Klientom Restauracji korzystanie z Aplikacji.

Klient Restauracji – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, a posiadająca zdolność prawną do czynności prawnych, dokonująca u Usługobiorcy zamówień na dane produkty za pośrednictwem Aplikacji.

Kelner – pracownik, współpracownik i/lub zleceniobiorca Usługobiorcy, na podstawie umowy o pracę, umowy zlecenie lub jakiejkolwiek innej umowy cywilnoprawnej.

Manager – pracownik, współpracownik i/lub zleceniobiorca Usługobiorcy, na podstawie umowy o pracę, umowy zlecenie lub jakiejkolwiek innej umowy cywilnoprawnej.

Użytkownik - oznacza Usługobiorcę, Klienta Restauracji, Kelnera oraz Managera tj. osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która poprzez Aplikację zainstalowaną na swoim urządzeniu mobilnym korzysta z oferowanych przez Aplikację funkcjonalności.

Konto – spersonalizowany panel administracyjny Użytkownika dostępny po dokonaniu skutecznej rejestracji i zalogowaniu się przez niego w Aplikacji, w którym zamieszczane są informacje o Użytkowniku, przeprowadzonych przez niego Płatnościach (podanie kwot oraz dat realizacji) oraz inne informacje umieszczone przez Usługodawcę, w ramach których przetwarzane są Dane Osobowe Użytkowników w zakresie i zasadach wskazanych w Polityce Prywatności. Konto na rzecz Usługobiorcy („Konto Firmowe”) posiada ponadto funkcjonalności polegające na możliwości m.in. dodawania konta Managerów oraz Kelnerów Usługobiorcy, przeglądanie Płatności Klientów Restauracji. Klient Restauracji za pośrednictwem Konta może korzystać z usług świadczonych w Aplikacji, w tym w szczególności wyszukiwać najbliższych restauracji oraz składać zamówienia na produkty oferowane w danej restauracji/punkcie gastronomicznym oraz dokonywać Płatności.

Usługi – usługi świadczone przez Usługodawcę w postaci dostępu do Aplikacji, w tym usług świadczonych drogą elektroniczną na rzecz Użytkowników, w tym zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344 z późń. zm.) oraz usługi wchodzące w skład Konta, w tym te opisane szerzej w pkt 3 Regulaminu. Usługa dostarczana przez Usługodawcę polega m.in. na udzieleniu dostępu do Aplikacji oraz poprzez wykonywaniu czynności polegających na wysyłaniu i odbieraniu danych za pomocą systemów teleinformatycznych na indywidualne żądanie Użytkowników, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron. Usługi świadczone przez Usługodawcę nie są i nie stanowią usług płatniczych w rozumieniu ustawy o usługach płatniczych – usługi takie świadczone mogą być, na podstawie odrębnych umów, przez Dostawców na warunkach przez nich ustalonych. Co więcej, Usługi nie stanowią usług prowadzenia systemu płatności w rozumieniu właściwych przepisów powszechnie obowiązującego prawa.

Dostawca – oznacza dostawców usług płatniczych w rozumieniu ustawy o usługach płatniczych, realizujących we własnym imieniu usługi płatnicze na rzecz Użytkowników, o których to usługach jest mowa m.in. w art. 3 ust. 1 ustawy o usługach płatniczych.

Płatność – usługa płatnicza przekazywania środków Klienta Restauracji do Usługodawcy, która świadczona jest przez Dostawcę.

Dane Osobowe – wszelkie informacje o osobie fizycznej zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania przez jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość, w tym w szczególności imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, IP urządzenia, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookies oraz innej podobnej technologii.

RODO - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (tzw. „ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych”).

Polityka Prywatności – dokument udostępniony w Aplikacji Usługodawcy w ramach świadczonych usług, określający zasady prywatności oraz ochronę Danych Osobowych Użytkowników.

§ 3. Ogólne warunki

1. Usługodawca nie bierze żadnej odpowiedzialności za brak lub nienależyte świadczenie usług przez Dostawcę, a jego zobowiązaniem w ramach korzystania z Aplikacji nie jest wykonywanie transakcji płatniczych, w tym ich inicjowanie oraz ich dostępności w zakresie, w jakim leży to w gestii Dostawcy. Lista Dostawców, z usług których (płatniczych, systemów płatności) Użytkownik ma możliwość skorzystać za pośrednictwem sparowania go (Użytkownika) z takim Dostawcą na dzień dzisiejszy jest następująca:

a) STRIPE Payments Europe LIMITED C/O A & L Goodbody, Ifsc, North Wall Quay Dublin, Irlandia

2. Użytkownicy przyjmują do wiadomości, że Usługodawca nie jest ani dostawcą usług płatniczych ani agentem (w tym rozliczeniowym) w rozumieniu ustawy o usługach płatniczych w rozumieniu przepisów krajowych Dostawcy.

3. Wszelkie reklamacje w zakresie nie związanym z działalnością Aplikacji powinny być kierowane do podmiotów innych, niż Usługodawca które dostarczają konkretne usługi/towary.

4. Podczas świadczenia Usług Usługodawca nie wchodzi w posiadanie środków pieniężnych Użytkowników, w tym Klienta i Usługobiorcy, nie ma poglądu w samą transakcję płatniczą Użytkowników, nie inicjuje jej/nie uczestniczy w nich, nie prowadzi systemu płatności w tym nie przechowuje on informacji o nich na swoim serwerze – jedynymi informacjami dotyczącymi płatności są te przechowywane przez Usługodawcę w postaci kwoty dokonanych transakcji przez Klienta Restauracji z przypisaniem ich do konkretnego Kelnera, który przyjął złożone zamówienie złożone przez Klienta Restauracji.

5. Czynności dokonywane w ramach Aplikacji oraz Usługi świadczone przez Usługodawcę nie mają charakteru czynności bankowych, usług płatniczych ani nie stanowią systemów płatności.

6. Użytkownik korzystający z Aplikacji, który chce skorzystać z usług dostępnych za pośrednictwem Aplikacji, musi zaakceptować niniejszy Regulamin i zobowiązać się do przestrzegania zasad w nich zawartych. Uruchomienie Aplikacji i rozpoczęcie korzystania z Usług oferowanych przez Usługodawcę jest równoznaczne z pełną akceptacją i potwierdzeniem zrozumienia warunków Regulaminu i Polityki Prywatności. Każdy Użytkownik, od chwili podjęcia czynności, o których mowa powyżej, zobowiązany jest do przestrzegania postanowień wskazanych powyżej aktów.

7. Usługobiorca/Klient Restauracji oświadczają, że w chwili złożenia zamówienia na oferowane produkty Usługobiorcy przez Klienta będzie łączyć ich ważny stosunek prawny, na podstawie którego dokonywane będą Płatności, które nie będą w żaden sposób weryfikowane przez Usługodawcę co do ich ważności i skuteczności ich dokonania.

8. Usługodawca oświadcza, że nie świadczy on, w ramach swoich Usług oraz za pośrednictwem Aplikacji, również usług dostępu do informacji o rachunku w rozumieniu Ustawy o usługach płatniczych, a także nie bierze udziału w samej usłudze płatniczej jako podmiot ją wspierający lub w niej uczestniczący – wszystko odbywa się pomiędzy Użytkownikami oraz ww. instytucjami płatniczymi. Co więcej, Usługodawca nie prowadzi systemu płatności w rozumieniu ustawy o usługach płatniczych.

§ 4. REJESTRACJA I WYMAGANIA TECHNICZNE

1. Rejestracja w Aplikacji odbywa się poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego. Użytkownik zobowiązany jest do podania niezbędnych Danych Osobowych, w celu założenia Konta/Konta Firmowego w Aplikacji.

2. Użytkownicy w celu założenia Konta/Konta Firmowego w Aplikacji zobowiązani są do podania następujących Danych Osobowych:

1) będący Usługobiorcą:

a) nazwa restauracji/punktu gastronomicznego;

b) adres wraz z kodem pocztowym;

c) NIP;

d) e-mail;

e) hasło.

2) będących Klientami Restauracji:

a) e-mail,

b) hasło;

c) adres wraz z kodem pocztowym;

d) imię i/lub nazwę firmy (opcjonalnie);

e) NIP (opcjonalnie).

3) będący Kelnerem:

a) e-mail;

b) imię i nazwisko.

4) będący Managerem:

a) adres e-mail;

b) imię i nazwisko.

2. Pobranie Aplikacji jest możliwe przez zeskanowanie kodu QR i przekierowanie do sklepu Google Play.

3. Do pobrania, instalacji, korzystanie i uruchomienia z Aplikacji wymagane jest aktywne połączenie z Internetem. Wszelkie koszty połączenia z Internetem, w szczególności transmisji danych, pokrywa Użytkownik we własnym zakresie, stosownie do umów zawartych przez Użytkownika i z operatorami telekomunikacyjnymi lub innym dostawcą Internetu. Operator Aplikacji nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług przez operatorów telekomunikacyjnych lub innych dostawców Internetu, z którymi Użytkownik ma zawarte umowy.

4. Aplikacja daje możliwość aktywowania lokalizacji urządzenia mobilnego.

5. Urządzenie mobilne, na którym Użytkownik uruchomi pobraną i zainstalowaną Aplikację, musi spełniać następujące wymagania techniczne: Android w wersji minimum 6.0

6. Rejestracja w Aplikacji jest jednoznaczna z akceptacją treści Regulaminu przez Użytkownika oraz zawarciem umowy świadczenia usług drogą elektroniczną pomiędzy Operatorem Aplikacji i Użytkownikiem, zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Regulaminie.

§ 5. ZASADY KORZYTSANIA Z APLIKACJI PRZEZ UŻYTKOWNIKA

1. Użytkownik zobowiązany jest do korzystania z Aplikacji zgodnie z powszechnie obowiązującym prawem, zasadami współżycia społecznego, Regulaminem oraz wszelkimi warunkami korzystania oraz politykami prywatności.

2. Korzystanie przez Użytkownika z Aplikacji w inny sposób niż w ramach dozwolonego użytku jest niedopuszczalne bez wyraźnej zgody Operatora Aplikacji.

3. Użytkownik zobowiązany jest powiadomić Operatora Aplikacji o każdorazowym naruszeniu jego praw w związku z korzystaniem z Aplikacji.

4. Użytkownik korzysta z Aplikacji dobrowolnie, na własną odpowiedzialność.

5. Użytkownik ma prawo w każdej chwili zakończyć korzystanie z Aplikacji, w szczególności w sytuacji braku akceptacji Użytkownika na zmianę Regulaminu, Polityki Prywatności oraz modyfikacji Aplikacji.

§ 6. USUNIĘCIE KONTA

1. Każdy zarejestrowany Użytkownik, w dowolnym momencie, może usunąć swoje Konto/Konto Firmowe.

2. Usługodawca może, w dowolnym momencie, usunąć Konto/Konto Firmowe Użytkownika.

3. Usunięcie Konta Firmowego powoduje automatyczne usunięcie Konta Managera oraz Kelnerów pochodzących od Usługobiorcy w sposób automatyczny, na co Użytkownicy ci wyrażają zgodę.

4. Usunięcie Konta Użytkownika możliwe jest, po spełnieniu następujących warunków:

1) poprzez zaznaczenie odpowiedniego przycisku w zakładce „Ustawienia Konta” przez Użytkownika.

System poprosi o potwierdzenie chęci usunięcia Konta. Kliknięcie „Usuń Konto” spowoduje usunięcie konta Użytkownika.

2) Użytkownik może usunąć swoje Konto na wniosek skierowany pocztą elektroniczną na adres: support@restbill.pl, bądź na pisemną prośbę wysłaną na adres: RestBill sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu ul. Leszczyńskiego 4/78, 50-078 Wrocław. Usługodawca zobowiązuje się do usunięcia Konta Użytkownika niezwłocznie po otrzymaniu stosownego wniosku.

5. Usunięcie Konta/Konta Firmowego Użytkownika spowoduje usunięcie wszystkich danych zgromadzonych w Aplikacji powiązanych z Kontem/Kontem Firmowym z zastrzeżeniem postanowień Polityki Prywatności dotyczących przechowywania i usuwania Danych Osobowych.

6. Użytkownik nie może ponownie aktywować usuniętego Konta/Konta Firmowego – musi od nowa przeprowadzić procedurę rejestracyjną i spełnić wszystkie pierwotne warunki z tym związane.

§ 7. PRAWA I OBOWIĄZKI OPERATORA APLIKACJI

1. Operator Aplikacji zobowiązuje się sprawować nadzór nad technicznym funkcjonowaniem Aplikacji.

2. Operator Aplikacji nie gwarantuje niezakłóconego dostępu do Aplikacji oraz nie zapewnia stałej dostępności wszystkich funkcji Aplikacji i ich bezbłędnego działania.

3. Operator Aplikacji nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody i utracone korzyści poniesione przez Użytkownika w związku z funkcjonowaniem Aplikacji, a w szczególności z zakłóceniem dostępności wszystkich funkcji Aplikacji bądź ich błędnym działaniem, naruszeniem przez Użytkownika praw osób trzecich, funkcjonowaniem interfejsów oraz łączy telekomunikacyjnych, które nie są własnością Operatora Aplikacji lub nie są przez niego obsługiwane, usługami, aplikacjami i serwisami internetowymi, które nie są własnością Operatora Aplikacji lub nie są przez niego obsługiwane.

4. Operator Aplikacji ma prawo zablokować konto Użytkownika, jeżeli poweźmie uzasadnione podejrzenie, że Użytkownik korzysta z Aplikacji sprzecznie z zasadami określonymi w Regulaminie.

5. Operator Aplikacji ma prawo czasowo zawiesić działanie Aplikacji, celem przeprowadzenia konsekwencji technicznej Aplikacji, dokonania zmian w działaniu Aplikacji bądź zapobieżeniu ewentualnym szkodom.

6. Operator Aplikacji zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu, Polityki Prywatności oraz modyfikacji Aplikacji, o czym powiadomi Użytkownika 14 dni przed wprowadzeniem zmiany poprzez przesłanie zmienionego Regulaminu na adres e-mail.

§ 6. POLITYKA PRYWATNOŚCI

1. Administratorem danych osobowych Użytkowników jest RestBill sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu ul. Leszczyńskiego 4/78, 50-078 Wrocław.

2. Operator Aplikacji zapewnia wszystkim zarejestrowanym Użytkownikom realizację uprawnień wynikających z RODO, w szczególności prawo dostępu do treści swoich Danych Osobowych oraz żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania danych, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną Danych Osobowych, tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa - w przypadkach określonych w przepisach tej ustawy.

3. Operator Aplikacji wyznaczył Inspektora Ochrony Danych p. Łukasza Kozłowskiego, z którym można się skontaktować poprzez e-mail: lko@restbill.pl

4. Dane osobowe zbierane są w celu umożliwienia Użytkownikom korzystania z Aplikacji. Dane Osobowe Użytkowników mogą ponadto służyć do weryfikacji, czy osoba rejestrująca spełnia wymagane przez Regulamin i przepisy prawne warunki.

5. Odbiorcami danych osobowych Użytkownika są pracownicy i współpracownicy Administratora danych osobowych, podmioty, z którymi Administrator Danych Osobowych powierzył przetwarzanie danych osobowych i zawarł stosowne umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, wyłącznie na pisemne polecenie Administratora Danych Osobowych, przede wszystkim podmiotom współpracującym z Administratorem Danych Osobowych - w szczególności świadczącym usługi handlowe, płatnicze, pośrednictwa, fakturowania, hostingowe, księgowe, informatyczne, doręczania korespondencji i przesyłek, prawne, windykacyjne, obsługi strony internetowej, marketingowe, PR oraz archiwizacyjne, a także organy władzy publicznej – w tym pracownikom i współpracownikom tychże podmiotów.

6. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres obowiązywania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, zgodnie z niniejszym Regulaminem.

7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne do prawidłowego korzystania z Aplikacji.

8. Szczegółowe zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz uszczegółowienie powyższych informacji zawiera Polityka Prywatności Administratora Danych dostępna pod adresem https://restbill.pl/polityka-prywatnosci/.

§ 8. ODPOWIEDZIALNOŚĆ

1. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za:

a) produkty lub usługi, które świadczy lub dostarcza Dostawca/Usługodawca -za które podmioty te ponoszą wyłączną odpowiedzialność;

b) ważną podstawę prawną i zasadność kwot Płatności przekazywanych pomiędzy Klientem Restauracji a Usługobiorcą;

c) szkody spowodowane nieprawidłowym korzystaniem przez Użytkownika z Aplikacji;

d) podanie przez Użytkownika nieprawdziwych, nieaktualnych lub niezupełnych danych lub informacji przy rejestracji bądź na późniejszym etapie;

e) problemy z funkcjonowaniem Aplikacji, jeżeli nastąpiły one wskutek zdarzeń, których Usługodawca przy zachowaniu należytej staranności nie był w stanie przewidzieć lub którym nie mógł zapobiec oraz zdarzeń losowych o charakterze siły wyższej;

f) szkody będące wynikiem przerw w świadczeniu Usług w przypadku zaistnienia ich z przyczyn niezależnych od Usługodawcy (niezawinionych przez Usługodawcę);

utratę danych spowodowaną awarią sprzętu Użytkownika, systemu stosowanego przez Użytkownika lub też innymi okolicznościami, które nie powstały na skutek zawinionego działania lub zaniechania Usługodawcy lub podmiotów, za które ponosi on odpowiedzialność.

2. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za działania Użytkowników w ramach Aplikacji w sposób do tego nieprzeznaczony ani za wykonanie bądź niewykonanie przez nich umów zawartych w ramach Aplikacji albo takich, o których informacje zamieścili w Aplikacji, jak również nie ponosi odpowiedzialności za następstwa działań podjętych przez Użytkowników oraz osoby trzecie, a stanowiących naruszenie postanowień Regulaminu.

3. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za podanie przez Użytkownika nieprawdziwych, nieprawidłowych, niekompletnych informacji, w szczególności w przypadku podania danych osób trzecich bez ich zgody lub wiedzy.

4. usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za brak dostępu do Aplikacji z przyczyn niezależnych od niego. Ze względów bezpieczeństwa oraz jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od Usługodawcy, Usługodawca ma prawo czasowo zawiesić dostęp do Aplikacji na okres konieczny do usunięcia zaistniałych zagrożeń lub nieprawidłowości. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu czasowego zawieszenia dostępu do Aplikacji, o których mowa powyżej.

5. z zastrzeżeniem ograniczeń wynikających z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, Usługodawca nie odpowiada za szkody powstałe w związku z Aplikacją lub jego użytkowaniem bądź niemożnością użytkowania przez którąkolwiek ze stron lub w związku z niewłaściwym działaniem, błędami, brakami, zakłóceniami, defektami, opóźnieniami w operacji lub przekazie, wirusem komputerowym, awarią linii lub systemu.

6. Za wszystkie skutki wynikające z podania błędnych, nieprawdziwych, niekompletnych lub wprowadzających w błąd danych odpowiedzialność ponosi Użytkownik korzystający z Aplikacji.

§ 9. PRAWA I OBOWIĄZKI UŻYTKOWNIKÓW

1. Użytkownik Aplikacji zobowiązany jest w szczególności do:

a) korzystania z Usług oferowanych przez usługodawcę w sposób zgodny z przepisami powszechnie obowiązującego prawa, a także postanowieniami niniejszego Regulaminu i dokumentów stanowiących jego integralną część oraz innych obowiązujących go regulacji,

b) niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa;

c) niedostarczania i nieprzekazywania treści sprzecznych z dobrymi obyczajami i zasadami współżycia społecznego w rozumieniu ustawy kodeks cywilny.

2. W przypadku, w którym Usługa wymaga podania przez Użytkownik określonych danych, Użytkownik zobowiązuje się do podania danych prawdziwych, dokładnych, kompletnych i nie wprowadzających w błąd. Za wszelki skutki wynikłe z niewłaściwego wypełnienia formularzy Aplikacji przez Użytkownika, w szczególności polegającego na podaniu przez Użytkownika błędnych lub nieprawdziwych danych, całkowitą odpowiedzialność ponosi Użytkownik.

3. Zakazane jest dostarczanie przez Użytkownika treści o charakterze bezprawnym, obraźliwym, treści nieprawdziwych lub mogących wprowadzić w błąd, treści zawierających wirusy lub treści, które mogą wywołać zakłócenia lub uszkodzenia systemów komputerowych. W razie otrzymania przez Usługodawcę wiarygodnej wiadomości o bezprawnym charakterze przechowywanych danych dostarczonych przez Użytkownika, Usługodawca może uniemożliwić dostęp do tych danych.

4. Usługodawca nie będzie ponosić odpowiedzialności względem Użytkownika za szkodę powstał w wyniku uniemożliwienia dostępu do danych o treści bezprawnym. W przypadku uzyskania wiarygodnej wiadomości o bezprawnym charakterze danych, Usługodawca zawiadomi Użytkownika o zamiarze uniemożliwienia dostępu do danych. W przypadku dostarczenia przez Użytkownika treści i danych, o których mowa powyżej, Usługodawca ma prawo do wystąpienia z roszczeniem odszkodowawczym bezpośrednio do Użytkownika, na zasadach określonych w ustawie kodeks cywilny.

5. Użytkownik ma prawo samodzielnie, za pomocą dostępnych w Aplikacji formularzy i tylko w zakresie w jakim umożliwia to Aplikacja, zamieszczać w Aplikacji informacje, dokumenty i inne dane dotyczące jego Konta Firmowego/konta, które powinny być zgodne z przepisami powszechnie obowiązującego prawa, niniejszym Regulaminem oraz dobrymi obyczajami oraz nie mogą naruszać praw osób trzecich.

6. Niedozwolone jest korzystanie z Aplikacji w celu naruszającym powszechnie obowiązujące prawo.

7. Zabronione jest kopiowanie materiałów umieszczonych w Aplikacji, a także ich rozpowszechnianie w jakiejkolwiek formie bez wyraźnej zgody Usługodawcy, z wyjątkiem materiałów zamieszczonych w Aplikacji przez Użytkownika.

§ 10. SZCZEGÓLNE ZAGROŻENIA ZWIĄZANE Z KORZYSTANIEM Z USŁUG ŚWIADCZONYCH DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

1. W oparciu o art. 6 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Usługodawca informuje Użytkowników o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem przez Użytkowników z usług świadczonych drogą elektroniczną.

2. Informacja niniejsza dotyczy zagrożeń, które mogą wystąpić jedynie potencjalne, ale które powinny być brane pod uwagę, mimo stosowania przez Usługodawcę środków zabezpieczających infrastrukturę Usługodawcy przed nieuprawnionym działaniem osób trzecich.

3. Szczególne zagrożenia związane z korzystaniem z usług drogą elektroniczną to możliwość uzyskania przez nieuprawnione osoby dostępu do danych transmitowanych przez sieć lub przechowywanych na dołączonych do sieci komputerach i ingerencji w te dane, co może spowodować, w szczególności, ich utratę, nieuprawnioną zmianę lub uniemożliwienie korzystania z usług oferowanych z wykorzystaniem Aplikacji.

4. Do podstawowych zagrożeń związanych z korzystaniem z sieci Internet należą:

a) złośliwe oprogramowanie (ang. malware) – różnego rodzaju aplikacje lub skrypty mające szkodliwe, przestępcze lub złośliwe działanie w stosunku do systemu teleinformatycznego użytkownika sieci, takie jak wirusy, robaki, trojany (konie trojańskie), keyloggery, dialery;

b) programy szpiegujące (ang.spyware) – programy śledzące działania użytkownika, które gromadzą informacje o użytkowniku i wysyłają je – zazwyczaj bez jego wiedzy i zgody – autorowi programu;

c) spam– niechciane i niezamawiane wiadomości elektroniczne rozsyłane jednocześnie do wielu odbiorców, często zawierające treści o charakterze reklamowym;

d) wyłudzanie poufnych informacji osobistych (np. haseł) przez podszywanie się pod godną zaufania osobę lub instytucję (ang. phishing);

e) włamania do systemu teleinformatycznego użytkownika z użyciem m.in. takich narzędzi hackerskich jak exploit i rootkit.

5. Użytkownik, aby uniknąć powyższych zagrożeń, powinien zaopatrzyć swój komputer i inne urządzenia elektroniczne, które wykorzystuje podłączając się do Internetu, w program antywirusowy. Program taki winien być stale aktualizowany.

6. Ochronę przed zagrożeniami związanymi z korzystaniem przez Użytkowników z Usług świadczonych drogą elektroniczną zapewniają także:

a) włączona zapora sieciowa (ang. firewall);

b) aktualizacja wszelkiego oprogramowania;

c) nie otwieranie załączników poczty elektronicznej niewiadomego pochodzenia;

d) czytanie okien instalacyjnych aplikacji, a także ich licencji;

e) wyłączenie makr w plikach MS Office nieznanego pochodzenia;

f) regularne całościowe skany systemu programem antywirusowym i antymalware;

g) szyfrowanie transmisji danych;

h) instalacja programów prewencyjnych (wykrywania i zapobiegania włamaniom);

i) używanie oryginalnego systemu i aplikacji, pochodzących z legalnego źródła.

§ 11. REKLAMACJE

1. Wszelkie reklamacje związane z korzystaniem z Aplikacji oraz ze świadczeniem za jej pośrednictwem Usług, a także pytania dotyczące korzystania z Aplikacji należy kierować do Operatora Aplikacji na adres poczty elektronicznej pod adresem lko@restbill.pl

2. Reklamacja powinna zawierać w swej treści: imię, nazwisko, numer telefonu i adres e-mail Użytkownika (podane przy rejestracji), model i nazwę urządzenia mobilnego, aktualną wersję systemu operacyjnego zainstalowanego na urządzeniu mobilnym, jak również dokładny opis i wskazanie przyczyny reklamacji.

3. W terminie 30 dni od dnia otrzymania reklamacji Operator Aplikacji rozpatrzy reklamację oraz poinformuje Użytkownika, za pomocą poczty elektronicznej, o sposobie jej rozpatrzenia. W sytuacji, gdy podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, Operator Aplikacji zwraca się przed rozpatrzeniem reklamacji do Użytkownika o jej uzupełnienie. Czas udzielania dodatkowych wyjaśnień przez Użytkownika przedłuża okres rozpatrywania reklamacji.

4. Brak odpowiedzi na reklamację w terminie, o którym mowa w ust. 3 powyżej oznacza, stosownie do brzmienia art. 7a ustawy o prawach konsumenta, że reklamacja Użytkownika będącego konsumentem została uznana za zasadną – w pozostałym zakresie co do reklamacji Użytkowników nie będących konsumentami brak odpowiedzi nie wywołuje takie skutku.

§ 12. PRAWA KONSUMENTA

1. Użytkownik będący konsumentem oświadcza, w związku z zawieraniem umowy na świadczenie Usług, która jest umową zawieraną na odległość, że zdaje sobie sprawę, iż będą miały do niego zastosowanie przepisy ustawy z dnia 3- maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm., dalej: ustawa o prawach konsumenta). Umowa świadczenia Usług jest umową zawartą w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym korzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy świadczenia Usług włącznie.

2. Usługodawca jako przedsiębiorca, przedkłada Użytkownikowi, jako konsumentowi następujące informacje:

a) Usługodawcą jest RestBill sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu ul. Leszczyńskiego 4/78, 50-078 Wrocław.

b) Użytkownikowi będącemu konsumentem przysługuje prawo do odstąpienia od umowy świadczenia Usług oraz niniejszego Regulaminu i załączników do niego bez podania przyczyny, poprzez złożenie stosownego oświadczenia na piśmie, w terminie 14 dni o dnia zawarcia umowy na świadczenie Usług lub od dnia potwierdzenia informacji wskazanych w niniejszym ustępie na trwałym nośniku danych w formie papierowej – wraz z upływem późniejszego z tych dwóch powołanych terminów. Użytkownik taki nie poniesie żadnych kosztów związanych ze złożonym oświadczeniem o odstąpieniu od umowy świadczenia Usług, a umowa o świadczeniu Usług będzie uznana za niezawartą – Użytkownik będący konsumentem, będzie zwolniony ze wszelkich zobowiązań,

c) Użytkownik będący konsumentem nie poniesie żadnych dodatkowych kosztów wynikających z korzystania ze środków porozumiewania się na odległość i nie ma możliwości, ażeby one wystąpiły,

d) Reklamacje w zakresie umowy świadczenia Usług można składać w sposób opisany w § 11 „Reklamacje” niniejszego Regulaminu,

e) Usługodawca przewiduje możliwość pozasądowego rozstrzygania sporów, które wynikają z niniejszej umowy świadczenia Usług – podmiot w sposób pozasądowy rozstrzygający spory został wskazany w § 13 „Rozstrzyganie sporów” w ramach niniejszego Regulaminu.

f) prawem właściwym, które będzie stosowane w relacjach pomiędzy Usługodawcą, a Użytkownikiem w zakresie zawarcia oraz wykonania umowy świadczenia Usług oraz innych wzajemnych stosunków będzie prawo polskie.

g) Usługodawca oświadcza, że Użytkownikowi, będącemu konsumentem, przysługuje prawo do odstąpienia od zawartej umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w terminie 14 dni – wzór stosownego oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu. Konsument wyraża zgodę na świadczenie mu Usług od razu po zawarciu umowy świadczenia Usług – w takim wypadku konsumentowi może nie przysługiwać prawo do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy o świadczenie Usług, stosownie do brzmienia art. 38 ustawy o prawach konsumenta.

§ 13. ROZSTRZYGANIE SPORÓW

1. W przypadku, gdy Usługodawca nie uzna reklamacji Użytkownika, będącego konsumentem, a konsument nie zgadza się z decyzją Usługodawcy, może on zwrócić się o mediację lub rozstrzygnięcie do sądu polubownego, a więc skorzystać z alternatywnych metod rozstrzygania sporów.

2. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Usługodawcą, a Użytkownikiem, który jest konsumentem zostaje poddane sądom właściwym, zgodnie z postanowieniami odpowiednich przepisów ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. kodeks postępowania cywilnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 1575 z późn. zm.).

3. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Usługodawcą, a Użytkownikiem, który nie jest konsumentem, zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.

§ 14. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 10.08.2021 roku.

2. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w dowolnym terminie, z przyczyn obejmujących w szczególności:

a) rozszerzenie lub modyfikację funkcjonalności Aplikacji;

b) wprowadzania nowych usług lub zmiany zakresu Usług, w szczególności wprowadzenia odpłatności za niektóre lub wszystkie Usługi;

c) zmiany wymagań technicznych koniecznych do działania Aplikacji, w szczególności urządzeń i systemu teleinformacyjnego Użytkownika;

d) konieczności dostosowania Regulaminu do obowiązującego prawa, w szczególności w zakresie świadczonych Usług, w tym konieczności usunięcia – o ile się pojawią – zapisów niezgodnych z przepisami bezwzględnie obowiązującego prawa;

e) konieczność dostosowania świadczonych Usług lub treści Regulaminu do orzeczeń sądowych i decyzji administracyjnych;

f) dostosowanie Regulaminu do najlepszych praktyk świadczenia usług i ochrony Użytkowników;

g) zakończenia działalności Aplikacji;

h) zmiany danych Usługodawcy ujawnionych w niniejszym Regulaminie, w szczególności danych teleadresowych.

3. Usługodawca zawiadamia o zmianie Regulaminu poprzez:

a) przesłanie zarejestrowanemu Użytkownikowi informacji o zmianie Regulaminu wraz załącznikami oraz jednolitym tekstem Regulaminu wraz z załącznikami pocztą elektroniczną na adres e-mail podany w procesie rejestracji; oraz

b) komunikat widoczny dla Użytkownika po zalogowaniu, w którym wyświetla się informacja o zmianie Regulaminu wraz z załącznikami oraz link do treści nowego lub treść dokonanych zmian;

c) umieszczenie informacji o zmianie Regulaminu lub załączników do niego w Aplikacji.

4. Zmiany wchodzą w życie po upływie 30 dni od dnia udostępnienia zmienionego teksu Regulaminu/załączników co najmniej w sposób wskazany w ust. 3 lit. b) i c) powyżej. Korzystanie przez Użytkownika z Aplikacji, po wprowadzeniu tych zmian i po upływie ww. okresu równoznaczne jest z wyrażeniem dla nich akceptacji.

5. Akceptacja Regulaminu przez Użytkownika jest równoznaczna z akceptacją Polityki Prywatności i wyrażeniem zgody na przetwarzanie Danych Osobowych, koniecznych do realizacji świadczenia usług przez Operatora Aplikacji za pośrednictwem Aplikacji. Operator Aplikacji zapewnia stały dostęp do Polityki Prywatności za pośrednictwem https://restbill.pl/polityka-prywatnosci/

6. Operator Aplikacji może przekazać innemu podmiotowi prawa wynikające z niniejszego Regulaminu oraz Polityki Prywatności, jednak nie będzie to miało wpływu na prawa Użytkownika.

7. Każde postanowienie niniejszego Regulaminu funkcjonuje oddzielnie. W przypadku stwierdzenia przez sąd nieważności któregokolwiek postanowienia Regulaminu, pozostałe postanowienia pozostają w mocy.

8. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem, zastosowanie mają przepisy powszechnie obowiązującego prawa polskiego, a w szczególności przepisy Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks Cywilny, Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych oraz Ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

9. językiem stosowanym w relacjach wynikających z niniejszego Regulaminu i załączników do niego jest język polski.

10. Prawem właściwym dla stosowania niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.

11. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w tym w szczególności:

a) ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną;

b) ustawa o usługach płatniczych;

c) ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny;

d) ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne;

e) ustawa o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781 ze zm.);

f) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych) Dz. Urz. UE L Nr 119, str. 1)

12. Następujące dokumenty stanowią integralną część niniejszego Regulaminu:

- załącznik nr 1 – Aktualnie obowiązująca Polityka Prywatności;

- załącznik nr 2 – Oświadczenie o odstąpieniu od umowy świadczenia Usług.




Załącznik nr 2
Wyślij zapytanie